20:57 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معاون وزیر راه و شهرسازی

ساماندهی بازار با انتقال اتحادیه املاک به وزارت شهرسازی
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وارد مرحله تدوین بسته اجرایی در اختیار گرفتن اتحادیه املاک شده ایم گفت: الحاق اتحادیه مشاوران املاک به وزارت راه و شهرسازی می تواند زمینه ارتقای وضعیت فعالان بازار مسکن از حالت سنتی به بستر جدید علمی و تخصصی را فراهم کند که ثمره های مفیدی برای مصرف کنندگان، مالکان، خریداران و مستاجران خواهد داشت.
متقاضیان وام اجاره تا پایان آبان مدارک خود را تکمیل کنند
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا پایان آبان ماه فرصت دارند اطلاعات خود را در سامانه اقدام ملی تکمیل کنند.
سریال بهره‌برداری از پروژه‌های ریلی تا پایان ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در شش محور به صورت همزمان ریل گذاری انجام می شود که پیشرفت بالایی داشتند و زیرسازی انجام شده که امیدواریم با تأمین تجهیزات و تولید ریل ملی با روند خوبی روسازی انجام شود و طبق زمانبندی تحویل دهیم.
قیمت مسکن در تهران منهای منطقه یک زیر ۲۰ میلیون است
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر آمار منطقه یک را از متوسط قیمت مسکن شهر تهران حذف کنیم میانگین قیمت در پایتخت به کمتر از متری ۲۰ میلیون تومان می رسد.
افتخار قیچی این ربان نصیب چه کسی شد؟
نماد برتر- پروژه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی مسکن مهر که نفس دو دولت را در بخش زیرساختها گرفت در شرایطی روزهای پایانی خود را طی می کند که سهم دولت قبل از تحویل واحد ۶۹۰ هزار و سهم دولت فعلی یک میلیون و ۳۵۵ هزار واحد است.
اولین واحدهای مسکن ملی افتتاح شد
نماد برتر- صبح امروز با حضور رئیس جمهور که از طریق ویدیو کنفرانس انجام شد، اولین واحدهای طرح اقدام ملی مسکن به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد افتتاح و به طور کلی در قالب این پروژه و طرح مسکن مهر ۵۰۹ هزار واحد به مرحله افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی رسید.
شروع ساخت ۱۲۰ هزار مسکن ملی در شهرهای جدید
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا کنون ۱۲۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن به مراحل مختلف از اجرا تا افتتاح رسیده است گفت: توسعه خطوط ریلی به عنوان مهمترین سیاست ما در سالهای اخیر به جذابیت سکونت در شهرهای جدید انجامیده است.
پول صندلی های خالی هواپیما از مسافران دریافت نخواهد شد
نماد برتر- رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به همراه رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از کانترها و مراحل پذیرش مسافر در ترمینال های ۱ و ۲، ایرساید، اتوبوس ها و رمپ فرودگاه مهرآباد و همچنین پروازهای در حال انجام برخی شرکت های هواپیمایی بازدید کردند.
متقاضیان بدحساب مسکن ملی در آستانه حذف
نماد برتر- با وجود آنکه مهلت واریز وجه برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن دو بار تمدید شده شواهد و قرائن حاکی از آن است که بخش قابل توجهی از متقاضیان نسبت به افتتاح حساب اقدام نکرده اند.
تمامی فعالیت‌ها بنادر تجاری کشور به صورت شبانه روزی در حال انجام است
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تمامی فعالیت‌ها در بنادر تجاری کشور به صورت شبانه روزی و بدون وقفه برای بارگیری انواع محموله های صادراتی و تخلیه محموله های وارداتی در جریان است و هیچ شرایطی باعث نشده حتی یک ساعت بنادر کشور دچار رکود و توقف شوند.
اثر نوسان مصالح بر قیمت مسکن ملی
نماد برتر- یک کارشناس مسکن با بیان اینکه طی ۹ ماه گذشته هزینه مصالح ساختمانی تا پایان مرحله اسکلت ۱۴۰ درصد افزایش یافته است گفت: به اعتقاد من قیمت هر متر مربع مسکن ملی بیش از ۲.۷ میلیون تومان خواهد بود.
مسکن ملی متری ۲.۷ میلیون تومان
نماد برتر- بر اساس هزینه های سه ماهه دوم سال جاری میانگین قیمت هر متر مربع مسکن ملی ۲.۷ میلیون تومان درنظر گرفته شده که به استان‌ها ابلاغ شده است.
افراد حقیقی هم میتوانند مسکن ملی بسازند؟
نماد برتر- متقاضیانی که قصد دارند در قالب طرح اقدام ملی مسکن ساخت و ساز کنند اگر شرایط پنج گانه این طرح از جمله سبز بودن فرم «ج» را داشته باشند می‌توانند به شکل گروهی تقاضای دریافت زمین دولتی بدهند و با استفاده از آورده خود و وام حداکثر ۱۰۰ میلیون تومانی ۱۸ درصد صاحبخانه شوند.
شمارش معکوس برای متقاضیان بدحساب مسکن ملی
نماد برتر- پس از آنکه وزارت راه و شهرسازی برای مرتبه سوم مهلت واریز وجه برای متقاضیان واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن را تمدید و این زمان را ۳۰ مهرماه اعلام کرد، تعداد کسانی که افتتاح حساب انجام دادند ۱.۷ برابر شد؛ مسئولان وزارتخانه هشدار داده اند که در صورت عدم واریز وجه، متقاضیان اولیه به لیست جایگزین منتقل می شوند.
طرح جامع شهر جدید تابناک تصویب شد
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلسه امروز شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، طرح جامع شهر جدید تابناک به تصویب رسید.